Den portugisiske mode-designer Felipe Oliveira Baptista er pr. 1. september udnævnt til ny kreativ direktør for det eksklusive franske tøjmærke Lacoste. Han overtager stillingen efter, at Christophe Lemaire er blevet ny direktør hos Hermés.


Felipe Oliveira Baptista bliver ny kreativ direktør for Lacoste

Baptistas flair for farve

Det verdenskendte og eksklusive franske tøjfirma Lacoste annoncerede tirsdag navnet på dets ny kreative direktør, den portugisiske mode-designer Felipe Oliveira Baptista. Lacoste beskriver, ifølge Publico, den portugisiske designer, der er født på Azorerne, som en ”person med en udpræget moderne stil, hvis udadvendte personlighed og optimale flair for farve vil bidrage til at give en ny fortolkning af Lacostes værdier”.

Ændring af image

Lacoste, der er kendt for sit krokodille-logo, har i de senest år gennemgået en omfattende ændring af sit image, der har ført til, at Lacoste i dag har erobret en ung og urban kundekreds.

Får ansvaret for kollektionerne til 2012

Det bliver nu Felipe Oliveira Baptista, som er uddannet ved Kingston University, og med tidligere designer-stillinger hos bl.a. Maxmara og Cerruti, samt vinder af den prestigefyldte modefestival de Hyeres, der får det fulde ansvar for Lacostes nye kollektioner i foråret 2012.

Nøglefigur i fornyelses-strategi

Felipe Oliveira Baptista er 35 år gammel og har sit eget tøjmærke – desuden er han konsulent for adskillige asiatiske og italienske tøjfirmaer og har været aktiv deltager i Paris Mode-uge siden 2005. Han vil være en vigtig brik i Lacostes fremtidige ”Fornyelses”-strategi. Lacoste er repræsenteret i 114 lande og opnåede i 2009 en omsætning i detailhandelen på 1,4 milliard euros.